Läsa på läpparna

När jag och Tilly skruttar runt i den engelska trafiken så förvånas jag över hur hänsynsfulla engelska bilister är mot hästar och deras ryttare. De kör aldrig om såvida det inte finns en mötesplats till exempel. Detta gäller inte alla men det stora flertalet, det är få som bär sig illa åt.
När jag sitter där högt upp i ryggen och vinkar tack så säger jag även "tack" på svenska, det är ju ändå ingen som hör. Men nu har jag börjat fundera, läpprörelserna till "tack" måste se misstänksamt lika ut läpprörelserna för "fuck". Men än har ingen blivit ilsk :-)

Tilly är rädd för svarta saker, bilar undantaget, stora stockar och växter med stora blad, typ rabarb. Så det är vad jag håller utsikt efter på ridturerna.

Kommentarer
Postat av: Ingrid Stenegren Lackfors

Ha, ha det kan ju tänkas att bilisterna tror det:-)Fast då kanske du skulle sett arg ut också....Så du rider på Tilly, blev det en gång i veckan som du pratade om? Vad härligt det låter att strutta omkring på en hästrygg. Här är det svinkallt ute på nätterna och när solen tittar fram ibland på dagen kan den värma litegrann. Vi är ju framme i maj nu, det ska inte var så då!!

2010-05-11 @ 16:08:38
Postat av: Aina

Säger du "fuck" med ett leende i hela ansiktet? Jag tror inte det. Fortsätt vinka och tacka på svenska!

2010-05-12 @ 08:52:17
Postat av: Helene

Thanks och tack ser nog lika ut,annars får du forma ett o efteråt så tror de att du säger thank you(eller fuck you,=D).Söta Tilly,så du fick fortsätta rida henne.Vet du inte att det bor stora hästätande sniglar under rabarberblad?,det gör det på TJörn i allla fall.Kram!H

2010-05-12 @ 19:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0