Biologilektion

I dag i badet frågade Emil varför man har en navel. Jag förklarade så gott jag kunde. Att man inte kan äta när man ligger i vattnet i mammas mage och skvalpar och därför får man mat genom ett snöre från en köttpannkaka. Vet inte om det var bästa beskrivningen men han köpte den utan protester.

Sedan var det dags för Emil att ha biologilektion för mig!

"Mamma, vet du varför bebisen är i mammans mage?"

"Nä"

"Jo, för att bebisen är så liten så annars kan mamman och pappan slarva bort den, det har Mr Smith sagt."

"Så när den är så stor så att man inte kan slarva bort den då kommer den ut?"

"Ja, det sa Mr Smith, fast jag visste det redan, jag har alltid vetat det."

Klok pôjk den där Emil, eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Linda

hahaha! han är för söt!

2010-11-26 @ 17:56:44
URL: http://nattstad.se/Lindagunnebo
Postat av: Maria

Riktigt bra Emil!

2010-12-05 @ 19:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0