Det är fult att ljuga

Mrs Weller är rektor på Emils skola. Hon är en bastant och mycket vänlig dam. När barnen burit sig illa åt blir de skickade till henne - lite bus=fem minuter, mycket bus=10 minuter. Tiden håller man reda på med hjälp av en äggklocka.

Emil har haft grymt mycket läxor senaste veckan, det är 10 ords stavningsprov, det är figurer som hexagon och pentagon (kan ju inte ens jag), det är två böcker som han ska läsa högt, helst varje dag. Dessutom hade han en uppgift att skriva fyra meningar "neat och med full stop och capital letter", ej att förglömma, Emil är 6 år och i Sverige går kompisarna i förskolan... Jag bestämde mig för att den läxan kunde vänta till i går.

När jag hämtade Emil igår så var han MYCKET upprörd, han hade nämligen blivit skickad till Mrs Wellers office i fem minuter för att han inte gjort läxan. Jisses vad arg jag blev. Sms:ade en annan mamma och beklagade mig, berättade det för ytterligare en mamma när jag lämnade Emil i morse. I eftermiddags stannade båda mammorna kvar för att följa utvecklingen...Jag stegade iväg till snälla fröken Mrs Impey, min son ska minsann inte ha straffsittning, BASTA!

Då kröp det fram, Emil hade hittat på alltihop. De skickar aldrig så små barn till Mrs Weller. Hur och varför Emil hittat på en sådan historia har inte riktigt gått att få förklaring på. Men pinsamt var det. Men min kompis beskrev det bra:
"That is the definition of embarrassing! You must bring that up in front of his first proper girlfriend!"

I will, I promise ;-))

Kommentarer
Postat av: Emma

HAHAHAHAHA! Om man ändå hade kunnat få följa detta live!

2010-11-17 @ 15:11:47
Postat av: Ingrid Stenegren Lackfors

Underbara Emil!!

2010-11-17 @ 21:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0