Det går

Ni trogna bloggläsare kanske minns det ståhej som blev när jag bad om en dags ledigt för Emil förra året. Sista dagen på terminen för att vi skulle resa iväg. De hotade med böter och anmälan och troligtvis evigt fördömd till helvetet även om det inte sas rätt ut. I slutändan så stängde skolan för snökaos, då kan man verkligen tala om "mycket väsen för ingenting".

Nu ska jag och Emil hem några dagar, officiellt för att hälsa på i skolan, inofficiellt för att gosa med Sven och julpyssla. Jag tog mod till mig och bad om ledigt och de sa JA, sådär utan hot eller nå't, bara ja rakt av. Ja jisses, man slutas aldrig att förvånas.

Jag talade om för engelska vänner att det är snökaos hemma, att det varje år när snön kommer är kaos. Det tyckte de var mycket lustigt, de tror att inte ens all världens snö kan få en svensk att tappa fattningen. Så, nu har jag solkat deras bild av oss.

Tjipp tjopp galoopp!!

Kommentarer
Postat av: Jan William

Bra inlägg där, om snön o alltihopa. Tänkte att om Du kommer hem i denna helg så kanske mitt mc-lås skulle kunna medtagas?

2010-11-14 @ 16:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0