icke-fotografens pärs

För några år sedan köpte jag en svindyr kamera. Tänkte att den skulle göra jobbet åt mig för jag är verkligen ingen fotograf. Ibland går det bra, ibland inte. Men en kamera gör ingen fotograf, så mycket kan jag säga. Jag beundrar alla duktiga fotografer, de är som konstnärer och jag kan inte ens göra en streckgubbe.

Men frilansens bittra verklighet är att tidningarna inte alltid kostar på oss en fotograf när vi ska ut på jobb utan vi får plåta själva. Oftast går det hyfsat, ibland till och med ganska bra men det är alltid obehagligt när bilderna ska laddas in i datorn - hiss eller diss liksom.

I dag laddade jag in närmare hundra bilder från ett jobb jag varit ute på där bilderna MÅSTE bli bra! Och de blev bra, puh!! Hur bra, ja det får ni se i Hippson frampå vårkanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0