Leker med tanken

Jag och Emil sitter i soffan på Tjörn och leker med tanken att helt enkelt strunta att åka tillbaka till England för de fyra-fem sista veckorna. Men det går ju inte, speciellt inte som Emil bjudit in 25 (!) vänner på avskedskalas på DJ Djungle på lucia.

Och det är också sorgligt att lämna England. Det är jättesorgligt att lämna barnens nya goa vänner; Callum, Harry, Ben, Lily, Kitty, Harrison och så vidare och så vidare, många fina goa vänner har det blivit.

Och jag lämnar också nyfunna vänner, flera av dem föräldrar till barnens vänner men också vännerna i stallet. Jane som fodrar Tilly åt mig på morgnarna, ambulansföraren Paula som är käpprätt tokig och urkul, jag kommer att sakna hennes totala avsaknad av rädsla för att säga precis vad hon tycker till precis vem som helst. Och jag bär med mig hem hennes omdöme att jag talar mycket bra engelska för hon fjäskar inte, säger hon det, ja då är det så :-)

Nikki kommer vi att sakna allihop. I dag, när jag och Emil är här i Sverige och Peter på konferens på Irland är Nikki "barn"- och hundvakt och hon och Lukas ska ha myskväll och Lukas är överlycklig.

Jag kommer också att sakna lammköttet, så mycket lamm som vi ätit under 2,5 år i England har jag inte ätit i hela mitt liv, superdupergott! Billigt smink, billiga skor och kläder. Och det finns så mycket kul att köpa också, utbudet är så stort.

Pubquizen, det är ju så kul, det kommer jag att sakna, och pubarna, ja jisses, listan blir låååång, jag ger upp nu.

Men sanningen är ändå den att hemma är bäst, hemma hos katten Sven som inte verkar göra så mycket på dagarna. Han har blivit en tjockis. Det blir nog bättre när Vicky kommer hem och får jagat liv i honom.

Hej hopp på er alla vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0